JadeWarrior

Namn: JadeWarrior
Smeknamn: Hästen i chat annars Jade
Ålder: 16
Ras: Jorvikiskt Varmblod
Kön: Valack
Registrerad:   JVF  (Jorviks Varmblods Förening)
 
 
Den 18 Juli 2012 såg jag Jade för första gången. Jag har känt samma kärlek till honom ända sen dess. Även om jag kallar honom Dum, uppkallat en syndrom efter honom och massa annat elakt älskar jag honom ändå xD Han är inte världens snabbaste häst, han är inte den snyggaste och kanske inte den klokaste heller för den delen..
 
Vad jag har hört från Thomas Moorland kom Jade till Moorland 2001. Han hade bott i norra Jorvik innan där han varnvårdades. En förening som ska förebygga djurplågeri hade varit i kontakt med familjen som ägde honom och att dom inte gjort något åt hans dåliga förhållande. De bad därför Thomas åka och hämta stackarn. Sen han kom till Moorland har hans hälsa blivit bättre och bättre. Idag är den helt återställd
 
Jag kan knappt tänka mig att Jade har varit så illa behandlad. Han är snäll som en hund och lika glad varje gång jag ser honom. Han kan få få sig att få något ryck och bocka runt i hagen och bara busa med Daydream.
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer
Postat av: frida ll

kolla din mejl :D

2013-06-17 @ 16:24:18
URL: http://longlake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback